Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Towards a Framework for Characterising Concurrent Comprehension
 
 
Titel: Towards a Framework for Characterising Concurrent Comprehension
Auteur: Hughes, Connor
Buckley, Jim
Exton, Chris
O'Carroll, Des
Group, SVCR
Verschenen in: Computer science education
Paginering: Jaargang 15 (2005) nr. 1 pagina's 7-24
Jaar: 2005-03
Inhoud: This paper proposes an evaluation framework for assessing students' comprehension of concurrent programs. The need for such a framework is illustrated by a review of various Computer Science Education forums. This review suggests that there is little pedagogical research in the area of concurrent software, particularly with respect to assessing students' knowledge. In particular, the proposed framework attempts to categorize the types of information students seek and the types of information they obtain, as they learn about concurrent software. Thus the framework could be used to guide teaching methods in this area, to hone the representations used to portray concurrent software to students and subsequently, to assess students' performance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland