Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 34 van 42 gevonden artikelen
 
 
  Reductive thinking in computer science
 
 
Titel: Reductive thinking in computer science
Auteur: Armoni, Michal
Gal-Ezer, Judith
Hazzan, Orit
Verschenen in: Computer science education
Paginering: Jaargang 16 (2006) nr. 4 pagina's 281-301
Jaar: 2006-12-01
Inhoud: This paper discusses the role of reduction in computer science and describes a study on undergraduate students' perception of the concept of reduction. Specifically, based on an analysis of students' answers to questions addressing different computer science topics, we present several findings regarding the ways in which undergraduate students conceive of and apply reduction. These findings can be interpreted within the framework of the tension that exists between the following two factors: The need to think in terms of high levels of abstraction, on one hand, and the fact that reduction introduces a new approach to be used in problem-solving situations, on the other. In addition the paper suggests several teaching applications.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 34 van 42 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland