Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Modeling learner variability in CALL
 
 
Titel: Modeling learner variability in CALL
Auteur: Heift, Trude
Verschenen in: Computer assisted language learning
Paginering: Jaargang 21 (2008) nr. 4 pagina's 305-321
Jaar: 2008-10
Inhoud: This article describes challenges and benefits of modeling learner variability in Computer-Assisted Language Learning. We discuss the learner model of E-Tutor, a learner model that addresses learner variability by focusing on certain aspects and/or features of the learner's interlanguage. Moreover, we introduce the concept of phrase descriptors, the means by which the student model of E-Tutor captures very detailed linguistic information on the learner's performance and progress. Finally, we provide longitudinal data that emphasize the importance of monitoring fine-grained information and underline the dynamism and non-linearity of the SLA process, as also described by Dynamic Systems Theory (DST).
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland