Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Cultural Barriers of Language Teaching: A Case Study of Classroom Cultural Obstacles
 
 
Titel: Cultural Barriers of Language Teaching: A Case Study of Classroom Cultural Obstacles
Auteur: Khuwaileh, Abdullah A.
Verschenen in: Computer assisted language learning
Paginering: Jaargang 13 (2000) nr. 3 pagina's 281-290
Jaar: 2000-07
Inhoud: This paper reports on the cultural barriers of language teaching in an EFL context. The study investigated the linguistic aspects that could be affected by certain cultural dimensions (e.g., taboo words, religion, social factors, etc.). The data and samples were collected from Jordan University of Science and Technology through a questionnaire, structured interview and classroom observation. After filtering out the data and processing the results, we found that the learning process of Jordanian EFL learners studying English for academic purposes could be hindered by certain cultural dimensions. The results have implications for academic language teachers, syllabus designers, classroom practice and material writers.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland