Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Culture, instruction, and assessment
 
 
Titel: Culture, instruction, and assessment
Auteur: Sternberg, Robert J.
Verschenen in: Comparative education
Paginering: Jaargang 43 (2007) nr. 1 pagina's 5-22
Jaar: 2007-02
Inhoud: Instruction and assessment need to be understood and thought about within the cultural context in which they occur. Educators and educational researchers may make assumptions that apply in their home culture but not elsewhere. And even different subcultures within an overall mainstream culture may have different views on instruction and assessment, and what constitutes intelligent performance in each. In this article, I consider the relevance of culture to instruction and assessment. I describe studies that show the importance of understanding instruction and assessment in their cultural contexts, and conclude that education and its goals must be understood in such contexts.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland