Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
 
  ASSESSMENT OF ENTERING STUDENT WRITING SKILL IN THE COMMUNITY COLLEGE
 
 
Titel: ASSESSMENT OF ENTERING STUDENT WRITING SKILL IN THE COMMUNITY COLLEGE
Auteur: Olson, Margot A.
Martin, Diane
Verschenen in: Community college journal of research and practice
Paginering: Jaargang 5 (1981) nr. 2 pagina's 175-193
Jaar: 1981-01
Inhoud: This article describes an assessment of writing skills (writing sample, objective test, and self-assessment) made by one community college. Information was gathered to design an entry-level assessment procedure for placement in English composition and developmental writing courses. Comparing the three approaches, each of which measured different aspects of writing ability, showed that the best predictor of grade in an English composition course was the objective test. However, the statistical results of the study form only one component of an entry-level assessment program. It may be that a writing sample is needed as part of entry-level assessment because it points out the value of writing skill in attempting college-credit courses.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland