Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
 
  The Divide and Conquer Exercise: Finding the Essence of Difficult Readings
 
 
Titel: The Divide and Conquer Exercise: Finding the Essence of Difficult Readings
Auteur: Peterson, Valerie V.
Verschenen in: Communication teacher
Paginering: Jaargang 20 (2006) nr. 1 pagina's 14-17
Jaar: 2006-01-01
Inhoud: Objective: In this exercise, students collectively summarize a long and perhaps difficult reading into a shorter, more condensed version of itself; in the process, students experience the virtues of teamwork (the divide and conquer approach), gain valuable reading and note-taking skills, and collectively distill the essence of a reading in class. Courses: This exercise works best in any course with theoretical or complex readings assigned to students as outside reading, e.g., introductory courses in communication, communication theory, special topics in communication; the exercise requires 20-40 students.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland