Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Effective Instructional Practice: Using teacher self-disclosure as an instructional tool
 
 
Titel: Effective Instructional Practice: Using teacher self-disclosure as an instructional tool
Auteur: Cayanus, Jacob L.
Verschenen in: Communication teacher
Paginering: Jaargang 18 (2004) nr. 1 pagina's 6-9
Jaar: 2004-01
Inhoud: Traditionally, in the classroom, teachers often spend considerably more time talking than their students. While a good portion of this time is spent by the teacher covering course content, teachers also talk about themselves, tell stories, and share their personal beliefs (Nussbaum, Comadena, & Holladay, 1987). When these behaviors occur, teachers are engaging in self-disclosure. This article examines the research conducted on teacher self-disclosure and offers suggestions on how teachers can use self-disclosure effectively in the classroom.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland