Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Message attributes of advertising found during daytime fringe talk show television: A descriptive analysis
 
 
Titel: Message attributes of advertising found during daytime fringe talk show television: A descriptive analysis
Auteur: Dahlberg, John S.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 18 (2001) nr. 2 pagina's 200-210
Jaar: 2001
Inhoud: Advertisements (N=100) appearing during the daytime fringe issue-oriented talk shows were content analyzed for disproportionate representations of demography, products vs. services, music and sound effects, emotional vs. rational appeals, setting, lengths and cuts. Significant differences were found indicating a disproportionately high number of male voiceovers, Caucasians, promotion of food and beverage, music being used throughout, emotionally based persuasive appeals, use of multiple settings, and a significant correlation between length and number of cuts. The data suggest a specific profile that is currently used in developing daytime fringe advertising.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland