Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 92 van 245 gevonden artikelen
 
 
  Gender stereotyping and intended audience age: An analysis of children's educational/informational TV programming
 
 
Titel: Gender stereotyping and intended audience age: An analysis of children's educational/informational TV programming
Auteur: Barner, Mark R.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 16 (1999) nr. 2 pagina's 193-202
Jaar: 1999
Inhoud: This study examined sex-role stereotyping within FCC-mandated children's educational programming. A content analysis compared stereotyping across program age ranges and revealed that programs intended for young children present a more traditional view of sex roles than programs intended for teens. Male characters in old programs were stereotyped to a lesser extent than their young program counterparts, while female characters remained equally stereotyped across age ranges. These results suggest that children are being exposed to consistently gender stereotyped television role models at precisely the age when they are forming their own sex role identities.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 92 van 245 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland