Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 58 van 245 gevonden artikelen
 
 
  Does making content relevant make a difference in learning?
 
 
Titel: Does making content relevant make a difference in learning?
Auteur: Frymier, Ann Bainbridge
Houser, Marian L.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 15 (1998) nr. 2 pagina's 121-129
Jaar: 1998
Inhoud: Instructors consistently search for methods to enhance students' motivation and learning. Immediacy and relevance have been linked to increased motivation in the classroom. The purpose of this study was to extend research by Frymier and Shulman (1995) that found immediacy and relevance to be associated with one another. A 2 (high and low immediacy) x 2 (high and low relevance) experimental design was used to investigate the interaction between immediacy and relevance and their impact on motivation and learning. Results indicated that immediacy had a significant impact on motivation and learning, while relevance did not. The manipulation of relevance was problematic and is discussed extensively.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 58 van 245 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland