Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 188 van 245 gevonden artikelen
 
 
  Technology and political advertising: The application of ethical standards to the 1992 spots
 
 
Titel: Technology and political advertising: The application of ethical standards to the 1992 spots
Auteur: Kaid, Lynda Lee
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 13 (1996) nr. 2 pagina's 129-137
Jaar: 1996
Inhoud: One of the major ethical concerns with political advertising is the use of video and computer technologies to alter and distort political messages. The project reported here uses content analysis to determine the frequency and types of technological distortions present in political spot advertising from the 1992 presidential campaign. Using a sample of 240 spots from primary and general election campaigns, the researcher found that 42 percent of the spots contained some type of technological distortion. Distortions were more likely to occur in negative spots than in positive ones.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 188 van 245 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland