Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 152 van 245 gevonden artikelen
 
 
  Projective measures of motivation and media choice
 
 
Titel: Projective measures of motivation and media choice
Auteur: Millhous, Lisa M.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 21 (2004) nr. 2 pagina's 154-163
Jaar: 2004
Inhoud: This field study of international managers demonstrates the utility of projective measures of motivation for research on difficult-to-reach populations. Three motives (Achievement, Affiliation, Power) were measured through content analysis of interview narratives. Findings suggest that projective measures are sensitive enough to document smaller changes in motivation over the course of the interview. For the managers in this sample, frequency of communication was significantly associated with higher power motivation (especially face-to-face, fax and telephone) and modestly associated with higher affiliation (face-to-face and e-mail). The achievement motive was not associated with communication frequency.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 152 van 245 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland