Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Egocentric spoken language and reading achievement: An examination of relationship
 
 
Titel: Egocentric spoken language and reading achievement: An examination of relationship
Auteur: Johnson, John R.
Verschenen in: Communication education
Paginering: Jaargang 31 (1982) nr. 2 pagina's 115-123
Jaar: 1982-04
Inhoud: Previous empirical research has supported the theoretical assumption that perceptual perspective taking and reading achievement are significantly related. The purpose of the present study was to investigate whether or not perspective taking as manifested in social spoken language would also be related to reading achievement. This research question was tested using a random sample of 180 first through sixth grade elementary school students. Results indicated a significant relationship between social spoken language and reading achievement in all grade levels except first.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland