Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 14 gevonden artikelen
 
 
  An investigation of the procedures used to assign students to remedial oral communication instruction
 
 
Titel: An investigation of the procedures used to assign students to remedial oral communication instruction
Auteur: Decker, Warren D.
Verschenen in: Communication education
Paginering: Jaargang 31 (1982) nr. 2 pagina's 131-140
Jaar: 1982-04
Inhoud: Currently the majority of students receiving remedial oral communication instruction in American Colleges and universities are assigned to such instruction based primarily upon their scores on standardized aptitude and achievement tests. The relationship between deficits in oral communication skills and standardized test scores has not been demonstrated. This investigation focused upon: 1.) the measurement of oral communication skill deficits, and 2.) the relationship between those deficits and standardized test scores. The relationship was statistically significant but whether or not the relationship is definite enough to permit assignment based only upon standardized test scores warrants further consideration
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland