Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Improving classroom communication options for the teacher: A cooperative approach
 
 
Titel: Improving classroom communication options for the teacher: A cooperative approach
Auteur: Vogel, Robert A.
Fetzer, Ronald
Verschenen in: Communication education
Paginering: Jaargang 31 (1982) nr. 1 pagina's 33-38
Jaar: 1982-01
Inhoud: In recent years in teacher education, an impetus has been developing which suggests that in all teacher preparation there should be focus on the importance of oral communication competencies, and that the teacher in training should be asked to demonstrate them in clinical and field-based experiences. This paper describes a cooperative approach by the Departments of Education and Communication at Miami University (Ohio), designed to produce a field-based classroom communication course. The course is a core requirement for all students in certification programs. The conceptual framework is based on certain findings of the SCA National Project on Speech Communication Competencies, using especially the notion that communication options should be studied within the overall framework of communication functions.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland