Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Neglect Dyslexia for Numbers? A Case Report
 
 
Titel: Neglect Dyslexia for Numbers? A Case Report
Auteur: Cohen, Laurent
Dehaene, Stanislas
Verschenen in: Cognitive neuropsychology
Paginering: Jaargang 8 (1991) nr. 1 pagina's 39-58
Jaar: 1991-01-01
Inhoud: We report the case study of a patient (YM) with a specific number reading deficit, but with fairly preserved number comprehension and calculation. YM exhibits a spatial error pattern akin to neglect dyslexia, making most of his reading errors and perseverations on the leftmost digit of any number. This and a strong effect of visual similarity on errors suggest a visual deficit. Yet number syntax is preserved: most productions are legal number names, and less errors are observed on digits 0 and 1 when they bear a silent or syntactic role. On the basis of a detailed account of the deficit, we propose a revision of McCloskey, Sokol, and Goodman's (1986) model of number reading. We further discuss the apparent contradiction between the symbolic and the spatial aspects of YM's reading deficit, and the adequacy of the concept of neglect dyslexia.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland