Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Remediation of developmental dyslexia: Tackling a basic memory deficit
 
 
Titel: Remediation of developmental dyslexia: Tackling a basic memory deficit
Auteur: Kipp, Kerstin H.
Mohr, Gilbert
Verschenen in: Cognitive neuropsychology
Paginering: Jaargang 25 (2008) nr. 1 pagina's 38-55
Jaar: 2008-02
Inhoud: Remediation studies of developmental dyslexia are extremely rare. We present a single case study of an 8-year-old German developmental dyslexic boy K.H. who is hypothesized to suffer from a severe memory problem, impeding the development of normal reading functions. The memory problem especially affects the storage and access to letter-sound associations. As a consequence, the boy was initially unable to accurately and quickly name most of the 26 letters of the alphabet. A multiple-baseline across-material design with a high-frequency errorless learning procedure was set up to improve letter-name associations. The intervention improved K.H.'s letter reading and even his word reading. We discuss the role of memory deficits in reading acquisition in the context of three different theoretical models. We show how such theoretical considerations can successfully guide remediation programmes.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland