Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Subjective Organization of Verbal Memory and Learning in Adolescents with Brain Damage
 
 
Titel: Subjective Organization of Verbal Memory and Learning in Adolescents with Brain Damage
Auteur: Heubrock, Dietmar
Verschenen in: Child neuropsychology
Paginering: Jaargang 5 (1999) nr. 1 pagina's 24-33
Jaar: 1999-03
Inhoud: Subjective organization (SO) of verbal memory and learning was investigated for 44 adolescent neurological patients, who were subdivided into four clinical groups by localization of lesion as follows: right hemisphere (RH), left hemisphere (LH), frontal (FL), and brain stem (BS). As expected, patients with RH lesions performed best on a verbal learning task, whereas patients with FL and BS lesions demonstrated very poor SO, suggesting a failure in categorizing memory input. Patients with LH lesions increased SO following successive trials, suggesting an active learning strategy. It is argued that SO analysis in neuropsychology appears to be a particularly heuristic direction of further research in order to establish a better understanding of memory and learning impairments of patients with brain damage.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland