Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Integrating gender concerns
 
 
Titel: Integrating gender concerns
Auteur: Nambissan, Geetha B.
Verschenen in: Changing English
Paginering: Jaargang 12 (2005) nr. 2 pagina's 191-199
Jaar: 2005-10-01
Inhoud: This paper focuses on the education of girl children in India. It attempts to understand how gender identity influences the quality of their learning experiences. Reviewing available studies it explores how gender is contextualized within schools and pervades classroom processes, specifically in relation to 'official' school knowledge as well as the hidden curriculum of teacher attitudes and peer interaction. It points to the need for a gender perspective to inform school policy and classroom practices and also be integrated in teacher education. It suggests that unless gender concerns are seriously addressed, the number of girls who enrol in schools may increase, but they are unlikely to receive an education that is equitable.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland