Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 15 gevonden artikelen
 
 
  A place for the personal voice? Gunther Kress and the English curriculum
 
 
Titel: A place for the personal voice? Gunther Kress and the English curriculum
Auteur: McGuinn, Nicholas
Verschenen in: Changing English
Paginering: Jaargang 12 (2005) nr. 2 pagina's 205-217
Jaar: 2005-10-01
Inhoud: For more than 20 years, Gunther Kress has made a powerful contribution to the debate about the English curriculum. The National Literacy Strategy represents an official endorsement of his ideas, particularly concerning the explicit teaching of 'non-fictional' genres. In this sense, Kress's work exerts a significant influence upon the pedagogy and practice of the contemporary English classroom. Interestingly, however, research suggests that many practitioners still feel committed to earlier, deep-rooted traditions which place personal engagement with literature at the heart of the English curriculum—a theoretical position which Kress has done much to critique.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 15 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland