Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Grammar for reading: why now and what for?
 
 
Titel: Grammar for reading: why now and what for?
Auteur: Cajkler, Wasyl
Dymoke, Sue
Verschenen in: Changing English
Paginering: Jaargang 12 (2005) nr. 1 pagina's 125-136
Jaar: 2005-04
Inhoud: This paper analyses the way English grammar is described in Grammar for reading (DfES, 2003a, 2003b) and the pedagogy that underpins the document. The following features are considered: the accuracy of the grammatical description and its evidence base, the meaning of Grammar for reading, and the evidence presented in support of this approach. While the description of English grammar at the beginning of each module is accurate and potentially helpful, the grammatical observations accompanying texts and activities are often vague and misleading. Furthermore, the value of Grammar for reading's reductive approach to engaging with texts is called into question.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland