Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 60 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Driven to the Margins: disabled students, inclusive schooling and the politics of possibility
 
 
Titel: Driven to the Margins: disabled students, inclusive schooling and the politics of possibility
Auteur: Slee, Roger
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 31 (2001) nr. 3 pagina's 385-397
Jaar: 2001-11-01
Inhoud: This paper takes up Touraine's (2000) call for situating schools at the front of social democratisation to place inclusive schooling as a conceptual and strategic subset of the broader democratic project. In this respect the work of Bernstein (1996) and Knight (2000) become particularly helpful in providing a conceptual platform for critique of traditional forms of special education as hindrances to the extension of democratic schooling to that profoundly dispossessed people who are captured within the discursive net of special educational needs .
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 60 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland