Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 54 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Curriculum Reform in South Africa: a critical analysis of outcomes-based education
 
 
Titel: Curriculum Reform in South Africa: a critical analysis of outcomes-based education
Auteur: Jansen, Jonathan D.
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 28 (1998) nr. 3 pagina's 321-331
Jaar: 1998-11
Inhoud: Since South Africa's first national democratic elections in 1994, the Government of National Unity has issued several curriculum-related reforms intended to democratise education and eliminate inequalities in the post-apartheid education system. The most comprehensive of these reforms has been labelled outcomes-based education (OBE), an approach to education which underpins the new Curriculum 2005. While the anticipated positive effects of the new curriculum have been widely heralded, there has been little criticism of these proposals given the social and educational context of South African schools. In this article the philosophical, political and implementational dilemmas of OBE are systematically analysed and assessed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 54 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland