Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 211 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Values, Coherence and the School
 
 
Titel: Values, Coherence and the School
Auteur: McLaughlin, Terence H.
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 24 (1994) nr. 3 pagina's 453-470
Jaar: 1994
Inhoud: This article offers a number of philosophical reflections on the task of making the educational values of the school coherent. The meaning of 'coherence' in this context is explored, and the requirements for its achievement are considered in relation to the inescapability and complexity of educational values, the process of planning in relation to educational values and a number of issues which require particular attention. It is concluded that a serious and informed debate on educational values is needed if schools are to be properly supported in their efforts to achieve coherence in relation to them.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 211 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland