Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 204 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Traditions and Tensions in Leadership: the Ghanaian experience
 
 
Titel: Traditions and Tensions in Leadership: the Ghanaian experience
Auteur: Oduro, George K. T.
MacBeath, John
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 33 (2003) nr. 3 pagina's 441-455
Jaar: 2003-11
Inhoud: This paper will explore some of the tensions that arise for Ghanaian headteachers in trying to resolve traditional and tribal expectations with 'Western' conceptions of leadership roles and competencies. These are particularly acute in rural communities where expectations of school leaders often reflect, and are constrained by, ascribed status in the tribe or village. Gender issues illustrate these tensions as successive governments initiate strategies to ensure that gender equality concerns are integrated into all their policies and programmes. The starting point for this paper—the process of research itself—sets the scene for an exploration of a complex multi-faceted leadership culture.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 204 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland