Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 176 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Teachers' Emotions: an illustrated discussion
 
 
Titel: Teachers' Emotions: an illustrated discussion
Auteur: Golby, Michael
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 26 (1996) nr. 3 pagina's 423-434
Jaar: 1996-11
Inhoud: A cognitive theory of the emotions would suggest that emotional development can be pursued through challenge to the understandings and judgments on which emotions are based. The situation of two mature women teachers is here considered. They are found to have profound commitments to the pupils they teach and to gain considerable emotional security therefrom. They tend to define school matters outside their teaching as distractions and frustrations. It is suggested that professional development requires a whole-school approach, one which would contribute to a fuller emotional commitment to the educational project.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 176 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland