Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 119 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Literacy Tests for Trainee Teachers: shadows across the secondary classroom?
 
 
Titel: Literacy Tests for Trainee Teachers: shadows across the secondary classroom?
Auteur: Haworth, Avril
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 32 (2002) nr. 3 pagina's 289-302
Jaar: 2002-11-01
Inhoud: This paper examines the models of literacy implicit in two recent cross-curricular policy initiatives that concern secondary ITE providers and trainee teachers in the UK. Taking the QTS Skills Tests in literacy as a starting-point, the paper seeks to explore the literacy practices and perceptions of a small volunteer sample of trainees, focussing on punctuation and grammar. Drawing on models from adult literacy, the findings suggest that undergraduates and postgraduates can benefit from the presentation of literacy as an evolving and contested set of cultural practices, within which individual trainees can develop and articulate their preferred style of writing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 119 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland