Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 117 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Levelling or Playing the Field? The politics of access to university education in post-apartheid South Africa
 
 
Titel: Levelling or Playing the Field? The politics of access to university education in post-apartheid South Africa
Auteur: Naidoo, Rajani
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 28 (1998) nr. 3 pagina's 369-383
Jaar: 1998-11
Inhoud: This article identifies the three discursive forces of 'equity and redress', 'development' and 'academic standards' in the structuring of access and admission policies in South Africa. It is argued that these forces undergo a process of complex repositioning within the policy making arena of the National Commission on Higher Education. The discourse of 'development', couched in neo-classical economic terms, emerges as a dominant discourse in this process and shapes the discourses surrounding 'academic standards' and, more fundamentally, 'redress' policies and strategies. Such oblique effects of the dominant discourse, it is suggested, have fundamentally reframed access and admission policies and strategies proposed by the Commission.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 117 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland