Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 110 van 216 gevonden artikelen
 
 
  Leading Educational Change: reflections on the practice of instructional and transformational leadership
 
 
Titel: Leading Educational Change: reflections on the practice of instructional and transformational leadership
Auteur: Hallinger, Philip
Verschenen in: Cambridge journal of education
Paginering: Jaargang 33 (2003) nr. 3 pagina's 329-352
Jaar: 2003-11
Inhoud: Over the past two decades, debate over the most suitable leadership role for principals has been dominated by two conceptual models: instructional leadership and transformational leadership. This article reviews the conceptual and empirical development of these two leadership models. The author concludes that the suitability or effectiveness of a particular leadership model is linked to factors in the external environment and the local context of a school. Moreover, the paper argues that the definitions of the two models are also evolving in response to the changing needs of schools in the context of global educational reforms.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 110 van 216 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland