Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
 
  State Theory and the Neo-Liberal Reconstruction of Schooling and Teacher Education: a structuralist neo-Marxist critique of postmodernist, quasi-postmodernist, and culturalist neo-Marxist theory
 
 
Titel: State Theory and the Neo-Liberal Reconstruction of Schooling and Teacher Education: a structuralist neo-Marxist critique of postmodernist, quasi-postmodernist, and culturalist neo-Marxist theory
Auteur: Hill, Dave
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 22 (2001) nr. 1 pagina's 135-155
Jaar: 2001-03-01
Inhoud: This paper examines the adequacy of various theories of the state, in relation to the restructuring of schooling and initial teacher education, and education more widely, in England and Wales between 1979 and 2000 by both Conservative and New Labour Governments. The critique advanced is a 'structuralist neo-Marxist' analysis. I distinguish this from a 'culturalist neo-Marxist' analysis, which lays greater stress on five aspects of agency and autonomy. I also briefly critique 'postmodernist' analysis and, in more detail, what I term 'quasi-postmodernist' analyses, associated with Stephen Ball.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland