Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
 
  'Pedagogy, Identity and the Construction of a Theory of Symbolic Control': Basil Bernstein questioned by Joseph Solomon
 
 
Titel: 'Pedagogy, Identity and the Construction of a Theory of Symbolic Control': Basil Bernstein questioned by Joseph Solomon
Auteur: Bernstein, Basil
Solomon, Joseph
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 20 (1999) nr. 2 pagina's 265-279
Jaar: 1999-06-01
Inhoud: In this interview, Basil Bernstein replies to Joseph Solomon's questions concerning the concept of pedagogy, its role in his theory of symbolic control and cultural production, reproduction and change, and its capacities to deal with different modes of construction and regulation both inside and outside the context of formal education. Furthermore, the questions probe Bernstein's key concept of boundary, its relation to code and the production of social identities. The final issues discussed raise questions about Bernstein's methodology, and changes and weaknesses in the theory.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland