Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Realism in the Sociology of Education: 'explaining' social differences in attainment
 
 
Titel: Realism in the Sociology of Education: 'explaining' social differences in attainment
Auteur: Nash, Roy
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 20 (1999) nr. 1 pagina's 107-125
Jaar: 1999-03-01
Inhoud: The search for scientific explanation in sociology is an attempt to make statements about the causal mechanisms of social structures. The relationship between techniques of quantitative analysis and explanatory models of the association between social class and educational success, with particular reference to the work of Jencks, Boudon, and Bourdieu, are examined in the context of empirical data from the New Zealand 'Progress at School' project. The position of statistical model-building and non-quantitative studies in a realist sociology of education are explored in an examination of the central problem of the sociology of education: the causes of social differences in educational attainment.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland