Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Perspectives on Literacy, Gender and Change: a case for Zambia
 
 
Titel: Perspectives on Literacy, Gender and Change: a case for Zambia
Auteur: Mwansa, Dickson M.
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 16 (1995) nr. 4 pagina's 495-516
Jaar: 1995-12
Inhoud: Using in-depth interviews, observations and discussions, and focusing on two sites (one rural and the other urban) in Zambia, the study highlights the outcomes of literacy training as perceived by the participants in basic and functional literacy programmes. The major findings are that literacy training has demonstrable results which affect changes in feelings, attitudes, cognition and economic well being of participants. It also shows that participants are affected by fears and a sense of insecurity in both private and public life which must be addressed in order to bring freedom to 'illiterates'.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland