Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The Assessment of Special Educational Needs and the Proletarianisation of Professionals
 
 
Titel: The Assessment of Special Educational Needs and the Proletarianisation of Professionals
Auteur: Armstrong, Derrick
Galloway, David
Tomlinson, Sally
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 14 (1993) nr. 4 pagina's 399-408
Jaar: 1993
Inhoud: This article reports our recent ESRC funded research on the identification of children with emotional and behavioural difficulties under the procedures of the 1981 Education Act. It is argued that the concepts of 'deskilling' and 'proletarianisation' provide a useful framework of analysis when examining the role of teachers and other professionals involved in the assessment process. However, we discuss evidence suggesting that negotiations between these professionals may focus upon teachers' attempts to define the nature of their professional activity as 'skilful'. One consequence of this may be the deskilling of outside professional 'experts'.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland