Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
 
  The Production of Individuality through Examination
 
 
Titel: The Production of Individuality through Examination
Auteur: Meadmore, Daphne
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 14 (1993) nr. 1 pagina's 59-73
Jaar: 1993
Inhoud: This paper explores how the Foucaultian concept of power/knowledge is central to an understanding of the production of individuality through the use of dividing practices in schools. Dividing practices include the examination and psychological testing procedures which, as technologies of modem power, combine hierarchical observation and normalising judgement in the process of individuation. An analysis of the discourse of two dividing practices used extensively in schools in Queensland, Australia provides a genealogy of the exercise of disciplinary power in schooling in the cause of governance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland