Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Teachers' Work: curriculum restructuring, culture, power and comprehensive schooling
 
 
Titel: Teachers' Work: curriculum restructuring, culture, power and comprehensive schooling
Auteur: Ghaill, Mairtin Mac An
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 13 (1992) nr. 2 pagina's 177-199
Jaar: 1992
Inhoud: In recent years we have seen a rapid change in the nature and structure of teachers' work. At one level this has been most immediately experienced within the context of the restratification and restructuring of comprehensive schooling. In the projected post-Fordist era with its emphasis on small-scale, flexible team work, within a differentiated market-place, new school systems are being developed that are helping to shape new teaching cultures. This case study critically examines the specificity of the institutional dialectical dynamics of how recent policy impacts on teacher cultures and in turn how teacher cultures impact on policy. It is suggested that within a profession in transition, a new teacher may be emerging for the 1990s.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland