Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Gender and Education: public policy and pedagogic practice
 
 
Titel: Gender and Education: public policy and pedagogic practice
Auteur: Diamond, Anne
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 12 (1991) nr. 2 pagina's 141-161
Jaar: 1991
Inhoud: This paper serves two purposes. The first is an examination of a public policy, the Queensland Department of Education's Equal Opportunity Policy for Girls and Boys (1981) and the Implementation Guidelines (1988) for that policy within the context of the pedagogical practices of one secondary school. The second purpose is to answer a criticism often levelled at structural theories of education. This criticism centres around the inability of structural theories to account for the real life experiences of teachers and students. Bernstein's (1986) theory of Pedagogic Discourse and Fernandes' (1988) work on Resistance theory are applied to three levels of educational practice; public policy, school practices and the everyday experiences of a group of female students. Through this analysis, movement towards a more satisfactory explanation of the intersection of gender and education is made.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland