Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Critical Sociology of Education Theory in Practice: the Druze education in the Golan
 
 
Titel: Critical Sociology of Education Theory in Practice: the Druze education in the Golan
Auteur: Shamai, Shmuel
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 11 (1990) nr. 4 pagina's 449-463
Jaar: 1990-03
Inhoud: This paper examines the theory of critical sociology of education by probing it through the unique example of the education of the Druze in the Golan. This examination highlights the fact that even if the state culture is being contested, the state cannot simply dominate the conflicting culture. It also questions one of the major ideas of the corresponding principle and resistance theory, with respect to dominant vs subordinate relations. This paper points out that teacher resistance was usually overlooked. It was also found that a hegemonic curriculum which is based on a disputable foundation is not likely to achieve its goal. The concept of cultural capital has been found partly useful, but in regard to gender it fails to explain the situation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland