Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Accountability and Control: a sociological account of secondary school assessment in Queensland
 
 
Titel: Accountability and Control: a sociological account of secondary school assessment in Queensland
Auteur: Lingard, Bob
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 11 (1990) nr. 2 pagina's 171-188
Jaar: 1990-06
Inhoud: This paper analyses sociologically the current form of school-based secondary assessment in Queensland which is criterion-referenced to Year 10 and a hybrid criterion/norm referenced form at the end of Year 12. Habermas' arguments are used to suggest that this assessment pattern will give the state potentially greater 'steering capacity' over education by 'rationalising' it — the 'scientisation of schooling'. This form of assessment fits within the accountability discourse of the economically parsimonious 1980s while meeting selection demands. However, the approach does meet some educational demands. The paper also reflects upon the role of the state and expert knowledge in policy formulation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland