Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Coherence in the Changing Form of Schooling, State and Society: an analysis of Australian educational reform, 1901-07
 
 
Titel: Coherence in the Changing Form of Schooling, State and Society: an analysis of Australian educational reform, 1901-07
Auteur: Seddon, T. L.
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 10 (1989) nr. 2 pagina's 155-173
Jaar: 1989-06
Inhoud: This paper queries the appropriateness of notions of 'relative autonomy'. It argues that rather than autonomy, historical analyses show considerable coherence in both the qualitative character and rhythm of development of different facets of social life. The argument is developed through an examination of the relationship of schooling, state and society. A theoretical framework for conceptualising the relationship of schooling, state and society is outlined. This framework, and the argument for coherence, is then illustrated through an examination of the restructuring of the Australian State and New South Wales schooling at the turn of the twentieth century.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland