Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 262 gevonden artikelen
 
 
  Achievement, Gender and the Single-Sex/Coed Debate
 
 
Titel: Achievement, Gender and the Single-Sex/Coed Debate
Auteur: Harker, Richard
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 21 (2000) nr. 2 pagina's 203-218
Jaar: 2000-06-01
Inhoud: This paper explores the gender differences in achievements at a variety of levels in secondary schools in New Zealand. Gender differences are shown in relation to English, mathematics and science, but the pattern is not consistent across year levels in the senior school. The relative achievements of girls in single-sex and coeducational schools are explored in detail, with careful controls for the student population differences at the two types of school. When such controls are exercised, the apparent differences between the two types of school reduce to non-significance. Data from a longitudinal study of 37 schools and from the Ministry of Education national database are used.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 262 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland