Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 190 van 266 gevonden artikelen
 
 
  Sorcery and SSCEP: the cultural context of an educational innovation
 
 
Titel: Sorcery and SSCEP: the cultural context of an educational innovation
Auteur: Vulliamy, Graham
Carrier, James
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 6 (1985) nr. 1 pagina's 17-33
Jaar: 1985-03
Inhoud: The paper highlights the relative neglect by educational planners of a socio-cullural analysis of the context surrounding the implementation of educational reforms designed to promote rural development in Third World countries. An examination of the sociological and anthropological literature pertaining to both village culture and rural development in Papua New Guinea suggests that there are powerful cultural constraints on schools leavers applying practical skills learned in school on their return to the village. These are exemplified by a discussion of the role of sorcery, the subordinate position of youth, and the divergence between planners' and villagers' priorities, and are illustrated with reference to the Secondary Schools Community Extension Project (SSCEP).
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 190 van 266 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland