Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 12 gevonden artikelen
 
 
  The School Apperception Story Procedure
 
 
Titel: The School Apperception Story Procedure
Auteur: Jones, Raya A.
Verschenen in: British journal of guidance & counselling
Paginering: Jaargang 29 (2001) nr. 1 pagina's 47-64
Jaar: 2001-02-01
Inhoud: This paper reports on the construction and application of an innovative technique, the School Apperception Story Procedure (SASP). In this task, children select three school-thematic pictures at a time and tell in turn how these show ideal and worst types of school. Narrative data are analysed looking at the thematic focus of each statement (e.g. quality of classroom relationship, school norms) and its locus in the temporal structure of the child's script. The SASP was piloted in a study of perceptions of school among children with and without behaviour problems, and is evaluated here on the basis of data collected in that study. Its limitations, scope for further development, and potential utility in counselling and guidance are considered.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland