Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Applying person-centred principles to teaching large classes
 
 
Titel: Applying person-centred principles to teaching large classes
Auteur: Barkham, John
Elender, Frances
Verschenen in: British journal of guidance & counselling
Paginering: Jaargang 23 (1995) nr. 2 pagina's 179-197
Jaar: 1995-06-01
Inhoud: An analysis was carried out of final-year undergraduate responses to innovations in a seminar class of 54 students to determine whether positive learning outcomes in large classes can be made possible by increasing the range of work in which students are involved. Relatively straightforward adjustments to approach and style produced positive learning outcomes, enabling students to acquire enthusiastically and effectively not only subject knowledge, but also a range of transferable skills giving them better preparation for the world of work. While course management of this kind requires a redirection of the time and effort of the lecturer, and therefore raises issues of professional development needs, it is not subject-specific and should be readily transferable.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland