Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Telephone counsellors' conceptualising abilities and counselling skills
 
 
Titel: Telephone counsellors' conceptualising abilities and counselling skills
Auteur: McLennan, Jim
Culktn, Kathy
Courtney, Peta
Verschenen in: British journal of guidance & counselling
Paginering: Jaargang 22 (1994) nr. 2 pagina's 183-195
Jaar: 1994-05-01
Inhoud: Telephone counsellors must make accurate assessments of callers' needs so as to provide appropriate counselling help or referral. But few researchers have examined counsellors' conceptualising abilities in relation to their counselling skill. Two studies involving telephone counsellors were carried out. The first relied on counsellors' post-interview conceptualisations of callers' problems and needs and found no link between the accuracy of these conceptualisations and counselling skill. The second used Kagan's Interpersonal Process Recall (IPR) to retrieve counsellors' conceptualisations made during the course of their interviews. The accuracy of these conceptualisations-in-action was related to level of counselling skill. Implications for training and research are discussed
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland