Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Teacher Expectations? Pupil responses to teacher mediated classroom climate
 
 
Titel: Teacher Expectations? Pupil responses to teacher mediated classroom climate
Auteur: Monk, Martin J.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 9 (1983) nr. 2 pagina's 153-166
Jaar: 1983-10
Inhoud: Three teacher types are developed from a consideration of the self-fufilling hypothesis with respect to both classroom behaviour and academic achievement. Evidence used to support this typology is drawn from both qualitative and quantitative data. Pupils' comments about their lessons and teachers are used to inform an ordering of rank correlations. The analysis stresses that teachers can effect the ways in which their pupils view the differential distribution of classroom achievement amongst their peers through the teachers' classroom management in lessons. Adopting a symbolic interactionist perspective allows a direct link to be made to pupils' classroom achievement as measured by end of year tests.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland