Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Progression Through School: a study of the school careers of secondary modern girls
 
 
Titel: Progression Through School: a study of the school careers of secondary modern girls
Auteur: Lomax, Pamela
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 6 (1980) nr. 2 pagina's 127-137
Jaar: 1980
Inhoud: In this paper a new approach to the study of organisations is suggested, one that focuses on the organisation in terms of the meaning that organisation members find within it. In the following account I have used this approach to examine school from the pupil's perspective. The major concepts that are employed are career, career segment and career pattern. The term 'career' is open to objection because of possible ambiguity. It is, however, a convenient term and no difficulty should be caused if it is borne in mind that it relates to what happens in the school and not what happens after. I have drawn on my own research at Rushel Secondary Modern School to illustrate the analysis.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland