Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Scholarly Productivity in Psychology: a criticism of citation count research
 
 
Titel: Scholarly Productivity in Psychology: a criticism of citation count research
Auteur: Thomas, J. B.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 6 (1980) nr. 1 pagina's 91-95
Jaar: 1980
Inhoud: The place of citation count research in the study of disciplinary dynamics is introduced. The body of the paper presents a critical case study of one piece of such research (Rushton & Endler, 1977, 1979) and indicates the basic fallacies of a purely statistical approach to measuring the growth of knowledge in a subject or the influence of its practitioners on the direction and quality of research. The author illustrates lack of validity by reference to the publications of professors of education (educational psychology) in 1975 and demonstrates the inaccuracy and inadequacy of the citation study. The conclusion indicates central weaknesses in citation count research and suggests more appropriate and effective ways of studying the development of knowledge and research in an academic subject.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland