Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Density and Vagueness in Lecturing: A Learning theory explanation?
 
 
Titel: Density and Vagueness in Lecturing: A Learning theory explanation?
Auteur: McAleese, Ray
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 4 (1978) nr. 1 pagina's 16-18
Jaar: 1978-04
Inhoud: This short note reports on two studies that examined the relationship between density and vagueness and criterion measures of independent ratings with respect to lecturing. Lectures measured as being dense were considered hard going and received relatively low ratings for overall effectiveness. Lectures with a high proportion of vague words and structures were similarly rated. An explanation in terms of learning theory suggests channel blockage and inability of the sensory receptors to recognise and assimilate inputs.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland